claudia-in-sri-lanka.reismee.nl

Eerste dagen.

Hallo lieve mensen!

De eerste vijf dagen zitten er alweer op. Ik zou kunnen zeggen dat de tijd snel gaat, maar dan zou ik niet volledig eerlijk zijn. Er zijn momenten die voorbij vliegen, maar er zijn ook momenten dat ik verlang naar rust en het vertrouwde gevoel van thuis!

Maandag begon mijn introductie week en gingen we aan de slag met een taal en cultuur les. Dus in twee a drie uur was ik een expert volgens het programma, maar de taal (Singala (wat ik vast verkeerd spel)) is niet te volgens of te lezen. Maar het klinkt prachtig. 'Ayubowan', dat is iemand een lang leven wensen en 'Sthuthie' is dankjewel en dit zijn de enige woorden die ik heb kunnen onthouden en kan uitspreken ?...

Verder hebben we gedurende de week een culturele dans voorstelling gezien, een boot tochtje gemaakt over het Kandy meer, de Spice garden bezocht, de thee fabriek bezocht, kook les gehad, het grootste staande boedha beeld gezien en nog zoveel meer. Ik weet nu bijvoorbeeld dat je in een thee fabriek de gids niet kunt verstaan vanwege de machines, maar dat hun thee heerlijk is! Ook weet ik dat er heel veel kruiden bestaan waar ik nog nooit van gehoord had en na de kookles ook nooit mee zal koken. Maar ze zijn goed om je lichaam te detoxen en extra pit aan je eten en lichaam te geven. Even zonder dollen.... de mensen hier kunnen geweldig goed koken en het eten ziet er heerlijk en prachtig uit, maar je moet gewoon uitkijken met de hoeveelheid liefde voor kruiden er in de curry zit. En misschien verlang ik al naar een maaltijd zonder rijst, omdat je dat drie keer op een dag eet.

Om dit alweer veel te lange verhaal af te sluiten wil ik nog iets kwijt over de lokale bevolking. Het gaat namelijk wat tijd kosten om aan ze te wennen en zij aan mij. Want ze zijn erg op zichzelf en zijn niet zo gesteld op de 'buitenlanders'. Ze zijn soms oprecht geïnteresseerd en benieuwd, maar aan de andere kant zijn ze jaloers op alles wat je hebt en waar je vandaan komt. Maar we geven het tijd en blijven lachen en met vreemde mensen op de foto gaan als een celebrity!

Vrijdag ga ik naar Sigiriya met twee andere vrijwilligers en vanaf zondag naar Dambulla.

Tot het volgende avontuur ??

Reacties

Reacties

Edwin & Mandy

Leuk om te lezen. Al veel gedaan in die 5 dagen zeg. Een heel avontuur. Heb je ook al wat foto's? Je bent daar tenslotte een celebrity ? Veel plezier nog daar met mooie momenten en ervaringen. Groetjes ????

Marcel & Joke

Je hebt al heel wat ervaringen opgedaan in korte tijd. Het is erg kleurrijk zien we op de foto's. Prachtig dat je dit avontuur bent aangegaan. We wensen je nog veel mooie ervaringen en een goede tijd in Sri Lanka. Hartelijke groeten uit Nijkerk.

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Travel Active