claudia-in-sri-lanka.reismee.nl

De aankomst!

Mijn eerste reis alleen is in gang... Spullen in de koffer, visum geregeld, inentingen overleefd, duizend keer gecheckt of ik alles hebt en de meest zenuwslopende rit naar Schiphol ooit... En dan inchecken, laatste drankje met het gezin en mijn vriend en dan komt het meest gefreesde moment.. het voorlopig afscheid van je geliefden. Tranen van geluk en van spanning, maar alles voor het meest prachtige avontuur van mijn leven. Op naar Sri Lanka. Oké... Na wat uurtjes in het vliegtuig dan! En via Engeland naar Sri Lanka. Omdat dat blijkbaar logischer is ? Na een lange nachtvlucht die bestond uit twee films, spelletjes, twee afleveringen serie, net twee uur slaap en eten dat de mond in vuur en vlam zet! Vandaar dat de airco waarschijnlijk ook op -10 stond. En dan de eerste stappen in Sri Lanka. Door de douane, geld wisselen en een simkaart aanschaffen... En dan maar opzoek naar het bordje met jouw naam erop. Gelukkig stond iemand mij en nog twee meiden op te wachten. Voor je beseft dat je ontzettend zweet en overdonderd bent liggen de koffers al in de bus en rijden we vier uur lang door de chaos, wat ze hier blijkbaar het verkeer noemen! Gelukkig hadden we een ervaren chauffeur en zijn we heel bij de accommodatie aangekomen. Op het eerste gezicht primitief, maar de andere vrijwilligers maakten het een stuk minder erg! Een internationale club bevond zich al in het huis. Ik deel mijn kamer met twee andere meiden in een kamer met twee stapelbedden. Het kost moeite maar ik ga proberen te wennen aan de eenvoud en het gevoel van het eeuwige camping leven (daar kom ik vast nog op terug!) Want wat is het hier prachtig! Waar je ook kijkt zie je muggen, bloedzuigers en andere insecten. Maar hoe gaaf is het om iets verder op in een beekje een buffel te zien badderen, hagedisjes over de muren te zien rennen en in het donker het licht van de talloze vuurvliegjes te zien branden!!

Reacties

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Travel Active