claudia-in-sri-lanka.reismee.nl

Dambulla

Lieve mensen,

Het is even stil geweest, maar ik heb weer nieuwe avonturen.

Afgelopen weekend ben ik met twee andere vrijwilligers naar de Lion Rock geweest in Sigiriya. En voor je Google benaderd om mooie plaatjes te zoeken moet je eerst weten dat mooie plaatjes niet vanzelfsprekend zijn! Want het was bloedverziekend heet, blijkbaar alleen maar traplopen en iedereen local wil je hand vastpakken om je naar boven te slepen (wel tegen een flinke betaling natuurlijk!!), maar het uitzicht was het waard. Zie de foto's, als mijn internet het toelaat.. want dat is altijd afwachten hier.

Zondag vertrok ik met een groepje naar Dambulla en natuurlijk leek het de organisatie handig om ons met het openbaar vervoer te sturen! Dus stel je voor.. je staat in een bus standplaats met je koffer en het enige wat je hoeft te doen is niet aangereden worden en je begeleider proberen te volgen. Maar dit dan wel tussen de tientallen bussen en honderden mensen en met het getoeter van verkeer en het geschreeuw van de straat verkopers. Appeltje eitje toch? Geen paniek, zonder kleerscheuren en met koffers en al zijn we aangekomen bij onze accomodatie in Dambulla. Oh ja en de bus stop hier niet als je in of uit stapt, hij mindert alleen snelheid. Dus goed vasthouden en opletten.

De accommodatie in Dambulla is prachtig, midden in de afgelegen rimboe en omgeven door bomen, bamboe en water. Oh ja en vele soorten insecten die ik nog nooit gezien had en muggen die altijd op de loer vliegen!

We gaan op de mountainbike naar ons renovatie project door de jungle en onverharde wegen. En omdat het regenseizoen is hebben we vaak een extra uitdaging. Ik ben ondertussen goed geworden in verfen, niet in het mountainbiken. Maar waar het om gaat is dat de directeur van de basisschool ons erg dankbaar is. Ook kunnen we af en toe de kinderen helpen met hun Engels huiswerk of lekker met ze dansen!

Afgelopen woensdag hebben we ook de Sigiriya rock beklommen wat wederom een prachtig uitzicht biedt over de bergen en groene velden. Maar wat een avontuur om daar boven te komen, je begint in een boedisthise tempel, dan wederom heel veel trappen lopen en het einde is een klim tussen grote stenen door en over rotsen klimmen. Dus mijn benen beginnen op te raken....

Aanstaande zaterdag neem ik alweer afscheid van Dambulla en de gezellige meiden groep om met de bus terug naar Kandy te gaan. En zondag weer richting Mawanella! Waar ik een week lang de zorg voor een olifand op mij mag nemen.

Ik heb er weer super veel zin in!

Heel veel liefs en hopelijk tot snel xxx

Reacties

Reacties

Edwin & Mandy

Gaaf hoor. Veel succes bij de olifanten. ???

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Travel Active