claudia-in-sri-lanka.reismee.nl

Alweer vijf weken verder

? Lieve lezers,

Een nieuw teken van leven vanuit Sri Lanka. In mijn eerste blog sprak ik over gewent raken. En wat heb ik daar moeite mee gehad. De eerste twee weken waren het zwaarst. Ik miste zelfs de meest simpele dingen als wc papier, een plek om je spullen op de bergen, rustig op de bank kunnen zitten of even een moment voor jezelf. Maar het gewent raken is zeker gelukt! Wat een prachtig land is Sri Lanka

Zo kan mijn lichaam nu redelijk tegen het gekruide eten en kijk ik niet meer vreemd op als de stroom uitvalt, de douche alleen koud water is, ik elke avond in een stabelbed moet slapen of als het toilet alleen een gat in de grond is.

Veel wat voor mij niet vanzelfsprekend was ben ik nu aan gewend en zelfs gaan waarderen! Oké, met kippenvel onder de douche staan is minder, en wanneer de regen met bakken uit de hemel komt en geen toilet papier hebben. Maar de natuur en de vriendelijkheid van de mensen maakt alles goed! En wat heb ik al veel leuke mensen vanuit de hele wereld mogen ontmoeten.

En hoe geweldig is het om op straat te lopen en apen te zien rennen, de gekleurde kruiden markten te zien of rechtstreeks uit een Cocosnoot te drinken terwijl je aan het strand zit. Sri Lanka heeft zoveel te bieden waar ik helaas niet allemaal aan toe ga komen. Maar ik geniet met volle teugen! Want hoe bijzonder is het om de lokale kinderen te zien lachen na het leren van een paar Engelse woorden, een olifant te wassen of een zee schildpad te voeren en iedreen met je op de foto wil. Ik prijs mijzelf echt gelukkig met al deze ervaring en hoop nog veel mee te mogen maken in mijn helaas alweer laatste week.

Heel veel liefs,
Claudia

Reacties

Reacties

Mandy

Geniet nog even vol van het leven daar. Dan waardeer je des te meer wat je allemaal thuis hebt. Veel plezier en alvast een veilige reis terug. Vond het leuk om je belevenissen te volgen. Liefs?

Edwin & Mandy

Fijn om te lezen dat je geniet. Veel plezier nog. Bijna je laatste week.
Geniet er nog extra van. ???

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Travel Active