claudia-in-sri-lanka.reismee.nl

Schildpadden opvang en hard werken!

Lieve lezers,


Vorige week ben ik aangekomen in Abolangoda na een trein reis van zes uur vanaf Kandy. Een prachtige maar zware treinreis. Ik zat met mijn voeten op mijn koffer, mijn kont deed pijn na drie uur en wat een ontzettend zweetlucht van alle mensen die in de trein gepropt stonden. Maar wat hebben we genoten van het prachtige jungle uitzicht met de zonsopkomst en de eerste blikken op de zee en het strand.


De accommodatie in Abolangoda was simpel maar prima en wordt gerund door de captain. En wat doet hij zijn naar eer aan! Een aardige man, maar strikt en geen lach op zijn gezicht te bekennen...


Ik sliep weer in een stapelbed. En zes meiden op een kamer en een badkamer geeft een hoop gedoe, maar gelukkig konden we goed met elkaar overweg en zijn we er zonder kleerscheuren uit gekomen ;)

De eerste avond hebben we heerlijk genoten van een biertje bij het aanschouwen van de zonsondergang. Wat een goed leven!

Maar maandag begon het echte werk bij de schildpadden. Want maandag, woensdag en vrijdag zijn de voeder dagen. Dat houd in met blote handen 400 vissen ontdoen van hun hoofd, ingewanden en staart.. klinkt goed toch? .... Dan de rest van de dag zorgen dat de 40 schildpadden in de twee opvang centra te eten krijgen. Sommige schildpadden zijn blind, anderen missen hun armen en/of benen en enkele hebben zoveel plastic gegeten dat ze niet meer kunnen duiken...

Op dinsdag en donderdag mochten we de Watertanks schoonmaken. En dat was een smerig en geurig klusje. De alg van de muren schrobben, de vloer ontdoen van schildpadden poep en zand en dan met emmertjes water de tank weer vullen. 15 tanks op een dag, dus dat geeft een goede workout in de zon! Maar dankbaar werk als je ziet hoe gelukkig de schildpadden zijn met hun schone verblijf.

En afgelopen week hstrandweek gehad! Maar dat is nog een verhaal apart.


Liefs Claudia!

Reacties

Reacties

Janet

Wat n heerlijk verhaal. Wat ben ik jaloers op je. Wat n eervol werk daar he. Wat maakt de mensheid kapot in de wereld. Nog veel plezier

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Travel Active