claudia-in-sri-lanka.reismee.nl

Een olifanten leven

Hoi hoi lieve lezers,

Weer een week vol avonturen en wonderlijke momenten! Afgelopen zondag ben ik aangekomen in Piwanella, vlak bij Mawanella. We logeren bij een gastgezin en wat een prachtige mensen zijn het. Met het kleine beetje geld dat ze hebben bieden ze ons een bed, transport en heerlijk eten! En wat doen ze goed werk met de olifanten. Het beeld van de lokale bevolking is heel erg vertekend ten opzichten van de olifanten. Ze zijn doodsbang en gebruiken kettingen en scherpe voorwerpen om ze in bedwang te houden en de toeristen te vermaken... We hebben veel manke, uitgemergelde en mishandelde olifanten gezien. Echt om droevig van te worden.

Maar dit gezin probeert met hun organisatie 'elephant care relief foundation' olifanten vrij te kopen en ze het leven te bieden dat ze verdienen. Een eigen plek in de natuur, voldoende eten en een dagelijkse wandeling en wasbeurt. En wat is het wonderlijk om zo dichtbij een olifant te komen en haar in de rivier te wassen!!! In de ochtend zoeken we samen met Mali en haar verzorger naar voedsel in de jungle. En het is een kieskeurige dame, want alleen kokosnoot blad is niet genoeg.... Daarna lopen we met haar naar de rivier en daar ploft ze heerlijk in het water. Dan is het aan ons de taak om haar met een kokosnoot schil helemaal schoon te schrobben. Zo ontzettend gaaf en onwerkelijk om te doen en te zien!!

Ik heb hier ontzettend genoten en ben benieuwd wat voor nieuwe avonturen mij te wachten staan.

Veel liefs,
Claudia

Edwin & Mandy

Mooie ervaring zeg met de olifanten. Heel indrukwekkend volgens mij. Goed werk die Elephant Care zeg. Triest dat er toch nog olifanten mishandeld worden en uithongeren.

Marcel en Joke

Het lijkt ons zeer indrukwekkend om zo dichtbij een olifant te zijn. Mooi dat mensen zich bekommeren om het lot van deze olifanten. Voor jou een geweldige belevenis denken wij. Heel veel plezier op je verdere reis door Sri Lanka en de hartelijke groeten van ons uut Niekark.