claudia-in-sri-lanka.reismee.nl

Strand week!

Lieve lezers,

Vandaag alweer de belevenissen van mijn laatste week in Sri Lanka. Wat is de tijd toch ontzettend snel gegaan!

Afgelopen maandag startte mijn strand week met een groep van vier gezellige meiden! We zijn gaan helpen met het voeren van de schildpadden, omdat we stiekem nog geen afscheid konden nemen... Daarna genoten van een ijsje en lekker nageklets op het strand.

Dinsdag hadden we een rivier safari. Heerlijk in een bootje, haren in de wind en genieten van de prachtige vogels, eilanden die aan ons voorbij gingen en winkeltjes midden in de rivier. Een prachtige en hele onwerkelijke tocht. Want wat heeft dit land toch veel verschillende gezichten, echt prachtig! Na de lunch hebben we twee boedisthise tempels bezocht. En het blijft verbazen hoe prachtig de tempels zijn. De kleurrijke schilderingen, beelden en decoratie.

Woensdag zijn we naar Hikkaduwa geweest. Dit is een meer toeristische stad met luxe hotels, winkeltjes, restaurants en een prachtig zand strand. We hebben geshopt, verse sapjes gedronken en genoten van het strand! In de middag zijn we terug gegaan en na genieten op ons 'eigen' strand.

Donderdag was de meest drukke dag in de week. In de ochtend zijn we naar het tsunami museum geweest. Wat een enorme impact heeft dit gehad op het land en de inwoners.... Meer dan 5000 slachtoffers, zoveel gezinnen uiteen getrokken en huizen verwoest. Ik heb met een brok in mijn keel en tranen in mijn ogen de vele tragische foto's en verhalen gelezen. En wat ben ik trots op hoever de mensen na de verwoestende gebeurtenis gekomen zijn! Na een paar minuten in de frisse lucht en afleiding van een paar spelende kinderen gingen we verder. Op naar het zijden museum en dan een korte les in het besturen van een Tuc Tuc.

Ja ja, deze dame heeft in een Tuc Tuc gereden en het was geweldig! Lekker crossen over de weg en racen met het andere verkeer. Om uiteindelijk uit te komen bij het Galle Ford. De laatste overblijfselen van de handel stad van de Nederlandse VOC. En de Nederlandse bouwstijl was goed terug te zien. Helaas vanwege het slechte weer hebben we niet alles kunnen zien. Maar de stad binnen de muren van het Ford geven een hele gezellige en gemoedelijke indruk. Veel restaurants, winkels, huisjes, kerken en vrolijke kinderen die met je op de foto willen.Moe maar voldaan gingen we terug om in Abolangoda weer rijst en curry te eten. Volgende week eindelijk ander eten!!

Vrijdag ben ik in mijn eentje vertrokken naar Negombo met de trein en de bus. Een unieke ervaring, want de trein staat stampvol met mensen en ik was een bijzondere gewaarwording voor de lokale mensen. Heel veel foto's gemaakt, liedjes gezongen en 1000 keer mijn naam herhaald. Ik heb ontzettend genoten, want de mensen zijn zo vriendelijk en gastvrij. In Negombo had ik een hotel waar ik kon genieten van tijd voor mijzelf! Ik heb een tattoo laten zetten als aandenken aan mijn geweldige tijd, ben luxe uit eten geweest met een vriend die ik heb leren kennen bij de olifanten week en genoten van een warme douche en tweepersoonsbed.

En zaterdag was helaas de dag dat ik weer naar het vliegveld vertrok. Een lange reis, maar prima verlopen. En gelukkig stonden een hoop lieve mensen mij op te wachten!!

Lieve mensen, bedankt voor het mee lezen en het delen in mijn avonturen. Ik heb een geweldige tijd gehad en ontzettend genoten van het land, de mensen, de natuur en alle bijzondere gebeurtenissen! Ik zou ontzettend graag weer terug willen.

Heel veel liefs,

Claudia

Reacties

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Travel Active